Friday, April 24, 2009

Nem tudom mit írjak címnek...

Már rég meg van nekem ez a blog, de amint látni lehet, ez csupán a 2. bejegyzésem. Jó pár évvel ezelőtt, mikor még nálunk nem igazán volt elterjedve a blog, mondhatom nem ismerek senkit, akinek akkor lett volna (2003-2005), elég rendszeresen írtam blogot, igaz angolul. Akit érdekel az itt elolvashatja.

Egyelőre nincs szándékomban beállni a rendszeres blogírók sorába, de azért közbe-közbe, amikor nem épp az államvizsgára készülök, írok ide is valamiket.

Azok részére akikkel rég nem beszéltem és nem igazán tartottuk a kapcsolatot elmondom, hogy most végzős diák vagyok filológián, könyvgazdászat és információtudomány szakon Brassóban. Egyszer majd leheg azt is leírom hogyan is kerültem erre a szakra...

Az év elején újból kézbe vettem a klarinétet. Annak idején jártam én tanárhoz, aztán felkerült a fogszabályozó és így majdnem egy évtizedet szüneteltem. Azért közbe fújtam úgy is, például a kórussal, de az utóbbi időben a szekrény tetején porosodott a doboz. Annak idején nem szerettem gyakorolni, untam, nem igazán tudtam értékelni. Most azonban kedvtelésből teszem. Már volt is egy pár fellépésünk a kórussal amikor nem csak a hangszálaimat rezegtettem meg, hanem a klarinét nádját is. Meg aztán múlt vasárnap jövendőbeli sógornőmmel és testvéremmel húztuk el a nótát, hegedű, zongora, klarinét, tehát Kinga húzta, én fújtam, Dávid meg nyomta. Kár, hogy nem lett lefilmezve... A tegnap este teljesen spontán módra pedig felvettem egy kis egyszerű éneket, nagyon jó bemelegítésre, meg a tartott hangokat gyakorolni. A felvétel egyszeri nekifutás, nem a legjobb minőség, csak annyira megtetszett ez a dallam, hogy meg kell osszam... A felvételt innen le lehet tölteni. Az ének megtalálható a Hit Hangjaiban az 53-as szám alatt:

1. Atyám a mennyekben folyvást vigyáz rám,

Vezérli hajócskám nappal s éjszakán.
Megvéd a habok közt, akármily nagyok,
Nem árt nékem semmi, mert Övé vagyok!

Refrén:
Az Övé vagyok, gyermeke vagyok.
Gondot visel rólam az Úr, mert Övé vagyok!

2. S habár itt nyomorban kell is küzdenem,
Velem van Megváltóm, Ő fogja kezem.
Ne félj – így szól hozzám – tudom én bajod!
Nem árt nyomor, ínség, mert Övé vagyok. Refr.

3. S ha néha ködfelhők öveznek körül,
Szemem Őt nem látja, de szívem örül.
Közellétét érzem, s hogy el nem hagyott,
Velem van Ő mindig, mert Övé vagyok. Refr.

4. Én gyermeke lettem, Atyám Ő nékem.
Megóvja gonosztól földi életem;
S ha bár a halálnak völgyén haladok,
Tudom, mennybe visz fel, mert Övé vagyok. Refr.

11 comments:

Mike Adina said...

nahaaaaaaaaaaaat, ey jo hir!

Tündi Daika said...

Nahát Péter, tele vagy meglepetésekkel! Nagyon szépen fújsz! Csak igy tovább!

Siko Margit said...

Muszaj h le irjam ,a Marti lanyom blogjara irtal egy meg jegyzest es onnan ra mentem a tiedre es halgatam az eneket ammit fuvolasztal,nagyon tetszet az erdekes az h kozbe meg mozdult a fold (igazabol nem szeretem a foldrengest ,vannak rossz tapasztalataim)es ki szaladtam hat kb egy felora utan is mikor vissza
jottem meg mindig ment a zene es nagyon megnyuktatot es batorit mert Atyam a menyegben folyvast......koszonom ez jo volt

Kingabell said...

Az én ügyes kis sógim!!! :) Nagyon jól szól a klarinét, főleg így mélyen, ahogy mondtad...IGAZAD VAN! már megint :))...vagy mint mindig? :)
Szóval, gondolkozz, hogy mit zenélünk következő alkalommal...vagy felvesszük ezt, amit már fújtunk, húztunk, nyomtunk? :))
Írjál még!!! Sógornőd

Ildikó said...

Nagyon klassz hangszer a klarinét:) És te nagyon ügyesen játszol rajta! Csak igy tovább!!!
Ja,és: még!még!még!
:D

Tündi Daika said...

Hát tekintsd magad meghivottnak hozzánk:)) remélem lesz rá lehetőség és alkalom októbernek eljönni hozzánk is...

Budai Evódia said...

egyik kedvenc hangszerem a klarinét:)mármint hallgatni:)

Kriszta said...

tényleg fel kellett volna venni a szolgálatotokat...
és ügyesek voltatok! nekem is tetszett.

Lea Mónika said...

irj mar vmi ujat is, ha annyit reklamozod a blogod... mindig asziszem na eloalltal vmi friss bolcsesseggel, errefel csak a regi...:P

Ferencz Adél said...

Te Péter. Az egy jó szak, s különben sem ez fogja meghatározni az egész életed. Nézd meg "Cristit". Filozófiát végzett és eladásigazgató a Seatnál. "Descurcalod" te magad majd az életben a diplomádtól függetlenül...:P

Ferencz Adél said...

Ügyes a dal is ;) Ő is gyönyörködik benne
/benned...:)